Program lojalnościowy definiowany jest jako długotrwałe działanie marketingowe, które ma na celu zbudowanie pozytywnych relacji z wybranymi i najbardziej atrakcyjnymi dla firmy klientami. Jest to forma komunikacji z konsumentem, która odpowiednio przeprowadzona, pozwala zwiększyć sprzedaż produktu lub usługi. Programy lojalnościowe cieszą się dużą popularnością wśród odbiorców, którzy chętnie w nich uczestniczą widząc realne korzyści jakie ze sobą niosą. Istotą tego typu przedsięwzięć jest stworzenie właściwego programu, dopasowanego do grupy docelowej. W tym celu warto zrobić to w oparciu o doświadczoną firmę, która zajmie się wszystkim w profesjonalny sposób. Spójrzmy zatem jak to powinno wyglądać.
Program lojalnościowy – od czego zacząć?
Program lojalnościowy powinien opierać się na dobrej i przemyślanej strategii, która zapewni profity zarówno dla konsumentów jak i firmy, która go reprezentuje. Przyniesie to oczekiwane korzyści biznesowe i zwiększy zaangażowanie klientów. Wszystko to wpłynie na poprawę widoczności marki i jej dobrą promocję. Zatem od czego zacząć?
Tworzenie programu lojalnościowego powinno w pierwszej kolejności określać jego cel i grupę docelową. Jasno określone założenia pozwolą przyciągnąć uwagę wszystkich zainteresowanych realizując jednocześnie ich potrzeby. Wpłynie to na lepszą realizacją programu, zwiększy efektywność działań i zapewni jego sukces. Dlatego skonkretyzujmy cel i odbiorców, aby móc cieszyć się powodzeniem naszego przedsięwzięcia.
Drugą istotną kwestią będzie forma programu lojalnościowego jaką przyjmiemy. Taką najpopularniejszą są punkty przyznawane za dokonane zakupy czy skorzystanie z usługi. Mogą być one wymieniane na różnego typu nagrody i bonusy.
Dużą popularnością cieszy się też członkostwo, które oferuje darmowe dostawy, zniżki czy promocje na produkty. Dobrym przykładem takiego programu może być Allegro Smart, Amazon Prime czy marka REI Co-op.
Większe firmy czy sklepy stosują także bony, zniżki czy dodatkowy artykuł za wielkość transakcji. To także jest jedna z atrakcyjnych form programu lojalnościowego, która zachęca klienta do korzystania z usług i produktów w tym konkretnym miejscu.
Program lojalnościowy we współpracy z doświadczoną firmą
Dobrze zorganizowany i przeprowadzony program lojalnościowy to gwarancja sukcesu. Dlatego warto jego realizację powierzyć sprawdzonej i doświadczonej firmie. Godnym uwagi partnerem może być Motivation Direct, lider na rynku polskim w zakresie organizacji programów lojalnościowych.
Jest to firma, która przygotuje ofertę zgodną z założeniami klienta. Dopasuje ją do potrzeb rynku i grupy odbiorców, aby móc skutecznie zrealizować określony cel. Stworzy jasny i czytelny regulamin, który będzie kluczowym elementem w pozytywnym odbiorze programu. Wybierze odpowiednie narzędzia, sposób komunikacji z klientami, zdefiniuje katalog nagród i zadba o aspekt prawny. Motivation Direct wdroży program lojalnościowy w życie i będzie go monitorowało, analizując osiągane wyniki, eliminując przy tym ewentualne niekorzystne czynniki wpływające na jego przebieg. Dlatego warto zorganizować program lojalnościowy we współpracy z doświadczoną firmą, która pozwoli w niedługim czasie zaobserwować efekty wspólnych działań.
Program lojalnościowy będzie dobrym narzędziem promocyjnym zarówno dla większych jak i mniejszych przedsiębiorstw, dlatego inwestujmy w to co dobre i sprawdzone.
Dodaj komentarz